Forums » Vechiul Testament

Decalogul si caracterul lui Dumnezeu...de Lori Balogh

  • Suferinţă-ngăduită…

    Suferinţă-ngăduită ,
    mi-este greu să te pri...  more
  • Fii fata..

    Fii fata credincioasă. Fata pentru care Dumnezeu e p...  more
  • Acum 10 luni mi-am cumpărat această plantă, am citit și eu despr...  more
  • Am terminat de citit o carte din Biblie, de unii ignorată, de al...  more
  • Va las o lista a cartilor pe care le-am citit de-alungul anilor ...  more
  • 25 de lucruri pe care sotul tau tanjeste sa le auda:

    1.Sunt ata...  more
  • Salutare ! Este primul subiect pe care îl deschid pe această pla...  more
  • Voi scrie puțin mai jos fixurile mele și puteți continua voi .. ❗❗
  • Căci este o profeţie, a cărei vreme este hotărâtă …Dacă zăboveşt...  more
  • Sfântu Petru stătea la poarta raiului și aștepta musafiri, ca de...  more
  • Iacov 5:8

    Fiți și voi îndelung răbdători, întăriți-vă inimile, ...  more
  • „Opriţi-vă, şi să ştiţi că Eu sunt Dumnezeu!” (Psalm 46:10a)


    B...  more
  • „Opriţi-vă, şi să ştiţi că Eu sunt Dumnezeu!” (Psalm 46:10a)

    Bi...  more
  • În ziua de astăzi, dragostea este suprautilizată și subevaluată ...  more
  • Esti pregatit pentru mai multa revelatie din vechiul testament c...  more
  • CHIVOTUL SI JERTFA....Cateva exemple din vechiul testament unde ...  more
  • ..RAPIREA -- 1TESALONICENI 4:16 Căci Însuşi Domnul , cu un strig...  more
  • Buna ziua as vrea sa cunosc mai multi Români creștini care locui...  more
  • Cine sunt cei patru calareti din apoc 6?
  • ....
    • 400 posts
    September 28, 2012 3:29 PM EEST

     “Sa-L cunosc pe El”

     

                  Oare cum este Dumnezeu ?

                  Trebuie sa recunoastem ca intrebarea aceasta ne framanta pe fiecare dintre noi, chiar daca ne declaram crestini si apartinem unei biserici de multa vreme.

                  Si mai trebuie sa recunoastem ca raspunsul la aceasta intrebare nu e usor de gasit…Adesea, de la amvoanele bisericilor crestine, in emisiunile posturilor de radio si TV crestine, sau in publicatiile si literatura crestina, se spune ca Dumnezeu este dragoste. E oare suficient ? Si, mai ales, e destul de convingator pentru oricine ? Va multumeste un astfel de raspuns laconic ?

                  Daca Dumnezeu este dragoste, de ce ii omoara pe unii oameni, asa cum a facut cu Uza ( 2 Samuel 6, 7 ), cu Core, Datan si Abiram ( Numeri 16, 31-35 ), cu Anania si Safira ( Faptele Apostolilor 5, 1-11 ), etc.?

                  Daca Dumnezeu e dragoste, de ce nu iarta intotdeauna, asa cum s-a intamplat cu prima pereche de oameni, cu Moise, cu generatia potopului sau populatia din Valea Iordanului, din vestitele cetati Sodoma si Gomora ? De ce vorbeste Iisus de un pacat de neiertat-pacatul impotriva Duhului Sfant (Matei 12, 31-32 )?

                  Daca Dumnezeu este dragoste, de ce exista o judecata finala si o pedeapsa atat de severa ? Si nu este vorba de o pedeapsa oarecare, ci e vorba de moarte vesnica !            

                  Cum este Dumnezeu in realitate ? Cum Il percepem noi, ca oameni ?

                  Iata unele din intrebarile fundamentale ale existentei umane. Putem trece prin viata fara sa stim, de exemplu, cati cai putere are masina de lux a unei vedete de cinema, sau cate specii de fluturi exista in lume, sau cate goluri a marcat echipa de fotbal preferata in ultimul sezon. Nu pierdem nimic daca suntem ignoranti in unele domenii. De fapt, spunea cineva, ca “toti suntem ignoranti, insa in domenii diferite”.

                  Daca insa nu Il cunoastem pe Dumnezeu in adevaratul Sau caracter, am pierdut totul. Ignoranta in acest domeniu ne poate fi fatala si are urmari vesnice.

                 “Si viata vesnica este aceasta: sa Te cunoasca pe Tine, singurul Dumnezeu adevarat si pe Iisus Christos, pe care L-ai trimis Tu .” ( Ioan 17, 3 )

                  Intelegem din cuvintele Mantuitorului ca a-L cunoaste pe Dumnezeu este cheia insasi a existentei noastre vesnice. Si este numai firesc ca, daca dorim sa traim vesnic in Imparatia lui Dumnezeu, sa-L cunoastem bine pe Cel alaturi de care vom trai vesnic. Ar fi cat se poate de neplacut si chinuitor pentru un om sa traiasca vesnic alaturi de un Dumnezeu pe care nu-L cunoaste, al carui caracter ii este strain. Daca cei cativa zeci de ani de casnicie sunt un chin pentru unii soti care nu s-au cunoscut suficient inainte de casatorie, ce va insemna o vesnicie alaturi de un Dumnezeu necunoscut ?

                  Dar cum sa-L cunoastem pe Dumnezeu ?

                  Imi povestea odata un cunoscut ca el a ajuns sa-L cunoasca pe Dumnezeu prin matematica. Marturisesc faptul ca sunt sceptic fata de aceasta afirmatie. Fara sa neg faptul ca omul poate intrezari unele trasaturi ale caracterului lui Dumnezeu si unele atribute ale naturii Sale prin studiul diferitelor stiinte, descoperirea adevaratului Lui caracter , dezvaluirea planurilor Sale si descoperirea vointei Sale nu pot fi facute de om fara ajutor din afara. Avem nevoie de revelatie, adica de o initiativa divina in a ni se face cunoscut. Fara aceasta, toate eforturile omului duc doar la simple speculatii teologice, de care lumea noastra e plina, mult prea plina… Lumea noastra e plina de politeism, panteism, deism, materialism s.a. datorita speculatiiilor omenesti in privinta cunoasterii lui Dumnezeu.

                  O diferenta fundamentala intre crestinism si celelalte religii consta in faptul ca primul este o religie revelata. Crestinismul nu a parut pentru ca cineva si-a propus sa dea nastere unei religii noi, nemultumit fiind de religia existenta. Buddha, Confucius, Zoroastru, Mahomed, Akhenaton ( faraon egiptean, secolul al 14-lea i.Chr. ) s.a. sunt doar cateva exemple in acest sens. Crestinismul a aparut pentru ca Dumnezeu S-a descoperit pe Sine omenirii pe diferite cai. Suntem crestini nu pentru ca noi L-am cautat si gasit pe Dumnezeul adevarat, ci pentru ca El ne-a cautat si ni s-a descoperit in adevaratul Lui caracter. 

                  Cai ale Revelatiei 

                  Vorbind despre caile revelatiei , nu trebuie sa pierdem din vedere ca toate aceste cai sunt indirecte. Dupa caderea omului in pacat, revelatia directa nu mai e posibila ( vezi Exod 33, 20; Ioan 1, 18 ). Ea a avut loc in Eden, in conditiile lipsei pacatului, si va exista din nou la incheierea istoriei pacatului, cand armonia universala va fi din nou restabilita.

                  Pana atunci, in conditiile in care totul in jurul nostru e manjit de pacat, singura cale de cunoastere a lui Dumnezeu este revelatia indirecta. Aceasta este alcatuita din doua categorii mari:

                  1) Revelatia generala, nespecifica. Din aceasta categorie fac parte: revelatia prin natura, ( Romani 1, 19-20; Psalmul 19, 1-4 ), revelatia in constiinta( Isaia 30, 21 ) , istoria si experienta personala ( foarte importanta in procesul cunoasterii lui Dumnezeu, insa ea nu poate inlocui celelalte cai ale revelatiei ! ).

                  2 ) Revelatia speciala – acele cai prin care Dumnezeu S-a facut cunoscut pe Sine intr-un mod specific, personal si obiectiv. Din aceasta categorie fac parte doua cai deosebit de importante:

                  - Iisus Christos ( Cuvantul intrupat )– revelatia suprema , completa, personala si obiectiva a lui Dumnezeu. Prin Iisus Christos, Dumnezeu S-a descoperit pana la limita capacitatilor omenesti de intelegere ( Ioan 1, 1-3.14. 18; 14, 9; Evrei 1, 1-3 ).

                  - Biblia ( Cuvantul scris ) – raportul scris al gandurilor, planurilor si actiunilor lui Dumnezeu 

    ( Romani 15, 4; 2 Timotei 3, 16-17 ).

                  Trebuie sa recunoastem ca fara descoperirea facuta de Iisus Christos si de Biblie, nu am fi cunoscut mare lucru despre caracterul, gandurile, vointa si planurile lui Dumnezeu.

                  Dar unde se incadreaza Decalogul in sirul cailor revelatiei si, mai ales, ce ne transmite Legea morala despre Dumnezeu ? 

                  Decalogul este parte din revelatia speciala pe care o avem despre Dumnezeu in Cuvantul scris -Biblia. Deoarece orice lege emisa vreodata pe pamant oglindeste caracterul legiuitorului ( o lege aspra = un legiuitor aspru, o lege blanda, toleranta = un legiuitor tolerant ), este firesc sa credem ca si Legea morala oglindeste caracterul Legiuitorului ei – Dumnezeu.

                  Va invit sa aruncam o privire fugara prin Decalog. Va plac poruncile ? Se potrivesc modelului de viata pe care il doriti ? Daca nu, cum ar trebui sa fie o lege , pentru ca societatea sa se bucure de liniste si pace ? Daca Decalogul i se pare cuiva prea restrictiv si sever, oare o lege mai blanda si mai putin severa ar aduce in lume mai multa armonie si stabilitate ?

                  Ce ati zice daca in locul legii circulatiei in vigoare, ar aparea o lege a circulatiei mai permisiva, mai putin severa ? Sa ne imaginam ca in noua lege ar exista un articol care ar stipula ca orice sofer are dreptul sa accidenteze mortal un pieton pe an, fara sa fie pedepsit. Pedeapsa ar aparea doar daca s-ar depasi “norma”.

    Ce consecinte ar aduce in lume un astfel de articol de lege ?

                  Sau, ce ati zice daca , in codul penal s-ar specifica faptul ca intotdeauna primul viol este prescris? Sau ca, la capitolul furt, s-ar considera fapt penal doar furtul in cantitati mari, cele mici fiind trecute cu vederea ? Cui i-ar surade o astfel de lege ? Desigur, nu majoritatii oamenilor, ci doar infractorilor.

                  Istoria si experienta de viata demonstreaza ca legile care asigura cea mai mare stabilitate in societate sunt cele “dure”.Latinii spuneau pe buna dreptate:”Dura lex, sed lex.”(“Legea e dura, dar e lege” )

    Legea trebuie sa acopere o paleta cat mai larga de fapte reprobabile; ea nu are voie sa aibe lacune si fisuri de care sa profite cei rau-intentionati; ea trebuie sa prevada pedepse severe care sa descurajeze orice incercare de calcare a ei. Legile slabe, ingaduitoare, produc o societate corupta, viciata, in care raul se dezvolta necontrolat. 

                  In cautarea legii perfecte 

                  Oare cum trebuie sa arate o lege care sa asigure absenta totala a raului intr-o societate ? O astfel de lege trebuie sa indeplineasca cel putin trei criterii :

                  1. Sa acopere toate formele posibile ale raului: in intentie, in gand, in cuvant si in fapta.

                  2. Sa prevada cele mai severe pedepse pentru calcatorul legii.

                  3. Sa existe un sistem de sprijinire a omului in respectarea legii.

                  Privit din aceasta perspectiva, Decalogul este este Legea perfecta. Sa luam in discutie, pe rand, cele trei criterii:

                  1. Este uimitor sa constatam ca doar in “zece cuvinte” ( “deka logoi”, gr. ) , Dumnezeu a cuprins intreaga paleta de pacate ce se pot produce in lume. Daca tinem cont ca orice lege are o litera si un spirit, nu exista niciun rau existent in lume pe care Decalogul sa nu-l poata identifica si demasca. O Lege perfecta nu poate emana decat dintr-un Legiuitor desavarsit – Dumnezeu.

                  2. In privinta pedepselor, din nou trebuie sa recunostem ( nu fara strangere de inima ), ca Biblia ne socheaza prin severitatea pedepsei pentru calcarea Legii lui Dumnezeu: 
                 “ Fiindca plata pacatului este moartea…” ( Romani 6, 23 pp. )

                  Se poate o pedeapsa mai severa ? Si aceasta pentru orice calcare de Lege! Care legislatie din lume mai pedepseste atat de sever raul ? Severitatea unei legislatii se apreciaza dupa numarul de situatii in care se aplica pedeapsa capitala. In cazul Legii lui Dumnezeu, plata oricarui pacat este moartea. Se pare ca nu exista in lume o legislatie mai severa ca Legea lui Dumnezeu !

                  Cum ne explicam aceasta severitate maxima a Legii ? Este ea compatibila cu un Dumnezeu al dragostei ? Unii critici au mers pana acolo incat sa-L acuze pe Dumnezeu ca tine mai mult la fructele Sale, decat la oamenii pe care i-a creat ( facandu-se aluzie la pedeapsa data pentru primul pacat al primilor oameni ).

                  Daca privim lucrurile superficial, incercand sa le intelegem doar prin prisma ratiunii si a limitelor noastre omenesti, trebuie sa recunoastem ca Legea este intr-adevar de o severitate maxima. Niciun parinte nu-si ucide copilul la prima abatere…Nici la a cincea, nici la a suta, nici la a mia abatere… ( afara de cazuri de comportament parintesc deviant ! ). Biblia spune insa clar ca “plata pacatului ( a oricarui pacat ! ) este moartea”( Romani 6, 23 ). Cum se explica o asemenea severitate ?

                  Pentru a intelege necesitatea acestei severitati maxime a Legii, e necesar sa privim lucrurile dintr-o perspectiva mai larga, nu strict pamanteasca.

                  Dumnezeu ni se descopera ca fiind un Dumnezeu sfant si desavarsit.

                 “Caci Eu sunt Domnul, Dumnezeul vostru; voi sa va sfintiti si fiti sfinti, caci Eu sunt sfant!

                                                                                              Leviticul 11, 44.45; Vezi si cap.19, 2; 1 Petru 1, 16

                  Profetul Isaia foloseste adesea, in dreptul lui Dumnezeu, numele de“Sfantul lui Israel” ( Isaia 41, 14.16.20 ).

                  In ce priveste desavarsirea, Insusi Mantuitorul ne indeamna sa fim desavarsiti dupa cum este si Tatal nostru ceresc ( Matei 5, 48 ).

                  Daca desavarsirea se refera la intreaga Fiinta divina ( natura, atribute, caracter, manifestari, planuri, etc, ), sfintenia se refera in mod deosebit la caracter, indicand lipsa totala a pacatului, a raului, sub orice forma ar fi acesta. Vorbind despre acest aspect, profetul Habacuc face o afirmatie plina de substanta :

                 Ochii Tai sunt asa de curati ca nu pot sa vada raul si nu poti sa privesti nelegiuirea. Cum ai putea privi Tu pe cei misei si sa taci, cand cel rau mananca pe cel mai neprihanit decat el ?”                                                                                                                                           Habacuc 1, 13

                  Avand un astfel de caracter sfant si fiind desavarsit in orice aspect, Dumnezeu a creat o lume perfecta, in care raul trebuia sa lipseasca cu desavarsire. Lumea viitoare, promisa de Dumnezeu dupa incheierea istoriei pacatului si restabilirea armoniei universale, de asemenea va fi o lume desavarsita, lipsita de orice forma a raului. Aceasta implica eliminarea oricarui pacat si a oricarei fiinte care continua sa faca raul, sub orice forma ar fi. Doar absenta completa a raului si a celor care il fac poate fi o garantie a fericirii vesnice, a armoniei , stabilitatii intregului univers.

                  Si acum, va rog sa faceti un exercitiu de imaginatie: sa presupunem ca Dumnezeu ar fi mai putin sever in pedepsirea calcatorilor de Lege. Sa presupunem ca El ar tolera doar un singur pacat nebiruit la fiecare om care va mosteni Imparatia Sa. Consecinta ar fi ca unii ar duce cu ei in lumea cea noua minciuna, altii ar duce pofta rea, altii – desfraul, lipsa de respect fata de Dumnezeu sau oameni etc. Lumea cea “noua” ar fi la fel ca cea in care traim cu totii si nu s-ar deosebi cu nimic de aceasta. Cu o singura exceptie: vesnicia.

                  Ati dori o astfel de lume ? Ati fi fericiti sa stiti ca traiti vesnic langa mincinosi, desfranati,criminali, hulitori si hoti ? Daca viata aceasta scurta devine uneori un iad datorita pacatului pe care-l intalnim la tot pasul, ce fel de iad ar fi o viata vesnica in care raul si pacatul s-ar perpetua la infinit ?

                  Va puteti imagina pe Noul Pamant un razboi intre rase ? Dar o bataie intre doi vecini care locuiesc in cetatea Noului Ierusalim ? Va puteti imagina o cearta intre doua familii de mantuiti sub ramurile pomului vietii si sub privirea blanda a Mantuitorului ?

                  Nici cea mai prolifica imaginatie nu poate concepe asa ceva. Dumnezeul universului este un Dumnezeu sfant si doar oameni sfinti ( lipsiti de pacat ) vor putea locui in prezenta Lui.

                  Iata de ce Legea morala este atat de severa in ceea ce priveste pedeapsa aplicata pentru calcatorul ei.

              3. In ceea ce priveste cel de-al treilea criteriu al unei legi perfecte- existenta unui sistem de sprijinire a omului de a respecta Legea- Dumnezeul iubirii a pus la dispozitia noastra tot ceea ce avem nevoie in acest sens: - informatia: cunostinta despre voia lui Dumnezeu exprimata in Lege

             - modelul: Persoana si viata lui Iisus Christos

             - puterea de a asculta de cerintele Legii: Duhul Sfant  

             - stimularea ( incurajarea ) omului de a asculta de cerintele Legii: fagaduintele Bibliei

                  Daca avand la dispozitie toata informatia cu privire la voia lui Dumnezeu, daca ni s-a dat si un Model de ascultare in Persoana si viata lui Iisus, daca avand la dispozitie toata puterea promisa in Persoana si lucrarea Duhului Sfant si fiind permanent incurajati de fagaduintele lui Dumnezeu, totusi cadem in neascultare fata de Lege, Dumnezeu mai face ceva minunat pentru a ne salva: ne ofera harul Sau. Jertfa lui Christos este capabila sa inlature orice vinovatie a oricarui om care se intoarce spre Dumnezeu cu umilinta si pocainta.

                 “Copilasilor, va scriu aceste lucruri ca sa nu pacatuiti. Dar daca cineva a pacatuit, avem la Tatal un Mijlocitor, pe Iisus Christos, Cel neprihanit. El este jertfa de ispasire pentru pacatele noastre; si nu numai pentru ale noastre, ci pentru ale lumii intregi.”  1 Ioan 2, 1-2 

                 

                  Decalogul este o Lege perfecta emanata dintr-un Dumnezeu desavarsit.

                  Biblia ne prezinta o serie de afirmatii despre Lege, care de fapt, ne spun ceva despre caracterul Legiuitorului:

                  1. Legea este sfanta: Romani 7,12: “Asa ca Legea, negresit, este sfanta, si porunca este sfanta, dreapta si buna.” 

                  2. Legea este dreapta: idem 

                  3. Legea este buna: idem 

                  4. Legea este adevarul: Psalmul 119, 142: “Dreptatea Ta este o dreptate vesnica si Legea Ta este adevarul.

                  5. Legea este iubire: Romani 13, 10: “Dragostea nu face rau aproapelui; dragostea este implinirea Legii.”  

                  6. Legea este desavarsita: Psalmul 19, 7: “Legea Domnului este desavarsita si invioreaza sufletul.”  

                  7. Legea este neschimbatoare: Matei 5, 17-18: “…Caci adevarat va spun, cata vreme nu va trece cerul si pamantul, nu va trece o iota sau o frantura de slova din Lege, inainte sa se fi intamplat toate lucrurile…”   

                  8. Legea este vesnica: Psalmul 119, 160: “Temelia Cuvantului Tau este adevarul si toate legile Tale cele drepte sunt vesnice.

                  Daca Legea morala este sfanta, dreapta, buna, adevarata, vesnica, neschimbatoare, desavarsita si plina de iubire, in mod firesc Legiuitorul ei este sfant, drept, bun, adevarat, vesnic, neschimbator, desavarsit si plin de iubire.

                  Si, daca cineva se mai indoieste de lucrul acesta, sa priveasca la Golgota. Acolo, pe cea mai rusinoasa inaltime a lumii, Dumnezeu ne-a dovedit cat este El de drept, osandind pacatul pe cruce, dar si cat este El de bun, asezandu-l pe cruce pe Unicul si Prea Iubitul Sau Fiu, in locul nostru, al tuturor. Acolo, la cruce, “bunatatea si credinciosia se intalnesc, dreptatea si pacea se saruta.” ( Psalmul 85, 10 )

                   Un crestin eliberat din inchisoare, unde suferise mult pentru credinta lui, a scris cateva randuri miscatoare: “ Infatisarea mea exterioara nu e atragatoare. In lagarul de munca obligatorie am lucrat in subteran. Am suferit acolo un accident care m-a lasat cu o cocoasa. Odata, un copil s-a uitat la mine, apoi m-a intrebat:“Unchiule, ce ai in spate ?” Eram sigur ca va urma o ironie. Totusi am raspuns: “O cocoasa.”

    “Nu, a raspuns copilul. Dumnezeu este dragoste si El nu da nimanui infirmitati. In spate tu nu ai o cocoasa, ci o cutie in care sunt ascunse aripi de ingerIntr-o zi, ea se va desface si tu iti vei lua zborul spre cer, folosindu-te de ele.” Am inceput sa plang de bucurie. Chiar si acum, cand scriu, plang…” 

                  Decalogul – Legea morala- poate parea multor crestini “o cocoasa” greu de purtat in viata. Interdictii, severitate, pedepse…Toate acestea sunt neplacute si tendinta noastra este de a le evita. Sa nu uitam insa ca dincolo de aparente se afla realitatea; dincolo de coaja tare si nedigerabila, se afla miezul dulce si hranitor.

                  Decalogul ascunde, in putinele cuvinte care il alcatuiesc, nu doar cunostinta despre adevaratul caracter al lui Dumnezeu, dar si secretul fericirii.

                 “ Asa vorbeste Domnul, Rascumparatorul tau, Sfantul lui Israel: “Eu, Domnul Dumnezeul tau, te invat ce este de folos si te calauzesc pe calea pe care trebuie sa mergi! O ! de ai fi luat aminte la poruncile Mele, atunci pacea ta ar fi fost ca un rau si fericirea ta ca valurile marii.”   Isaia 48, 17-18  

     

              Lori Balogh

     

  • December 17, 2012 1:43 AM EET
    Bun discurs, trebuie sa recunosc,insa m-a surprins cel putin un lucru si anume:de unde ai scos "Legea morala",mai e si alt fel de lege?poate fi impartita legea in mai multe categorii?
    • 400 posts
    December 17, 2012 7:57 PM EET
    Absolut ! Exista mai multe tipuri de legi in Sfanta Scriptura, intre care, Legea morala reprezinta Decalogul.
    Se spune ca Decalogul reprezinta Caracterul lui Dumnezeu. Principiile exprimate acolo IL reprezinta pe El, asa este El.
    Ce este moralitatea ? Uite definitia din dex. MORALITÁTE s. f. Însușirea a ceea ce este moral (I 1); natura, caracterul, valoarea unui fapt, a conduitei unei persoane sau a unei colectivități din punct de vedere moral. ♦ Comportare, conduită, moravuri în conformitate cu principiile morale; cinste, bună purtare. – Din lat. moralitas, -atis, fr. moralité.

    In afara de Legea Morala, in Sfanta Scriptura mai gasim si alte tipuri de legi : Legi ceremoniale. legi civile, legi sanitare , etc. Astea se gasesc cel putin in Levitic , Numeri si Deuteronom .
  • December 17, 2012 10:31 PM EET
    Interesant,de exemplu Exod 22:18 spune ; "Sa n-o lasi pe vrajitoare sa traiasca" din care categorie de Legi face parte??????????
  • December 17, 2012 10:31 PM EET
    Interesant,de exemplu Exod 22:18 spune ; "Sa n-o lasi pe vrajitoare sa traiasca" din care categorie de Legi face parte??????????
    • 400 posts
    December 18, 2012 9:59 AM EET

    Din categoria legilor civile, penale, daca vrei.


    This post was edited by Daniel Oprita at December 18, 2012 9:59 AM EET
  • December 20, 2012 10:46 AM EET

    Si atunci aceste Legi trebuiesc respectate sau nu?.....si inca ceva .cine ne da dreptul sa le impartim pe categorii???????


    This post was edited by Deleted Member at December 20, 2012 10:46 AM EET
    • 400 posts
    December 20, 2012 12:07 PM EET
    Dumnezeu este Cel care a stabilit legile pe categorii, nu noi ! Gasesti asta in Levitic, Numeri, Deuteronom. Si tot El este cel care ne-a invatat apoi, dupa Jertfa Domnului ,ce legi au ramas si ce legi nu au ramas.
    Daca vrei sa inveti cu adevarat, citeste materialele postate si accepta-le, nu incerca sa te dai destept combatandu-le, in acest caz, ar fii mai bine sa stai linistit ca nu cumva sa te faci de ras punand niste intrebari stupide si chiar mai rau, sa te trezesti cumva la un moment dat ca lupti impotriva adevarului lui Dumnezeu !
  • December 20, 2012 1:21 PM EET
    Unde scrie asta............eu dimpotriva am gasit ca daca pazesti toata Legea si gresesti doar intr-o singura porunca te faci vinovat de toate.iacov 2:10-11.Legea stimabile este un intreg nu se poate imparti cum vrem noi,pazim ce vrem si restul ignoram.....asa ca tu ar trebui sa ai grija ce spui si impotriva cui lupti.
    • 400 posts
    December 20, 2012 1:52 PM EET
    ,,Prietene''...ti-am dat cartile bibliei unde este scris clar ca sunt mai multe tipuri de lege ! Levitic, Numeri, Deuteronom, Exod chiar ,..si mai sunt si altele. Acum, daca tu vii si zici din nou, unde scrie ? Fie ai probleme cu memoria, fie cu vederea !
    In Exodul 20:1-17, gasim legea morala.
    Dupa aceea tot in exod gasim urtmatoarele, ;legi diferite de Decalog
    1. Legi in privinta uciderii
    2. Legi privitoare ;la avere (exod 22)3.
    3. Legi privitoare la asuprirea celor saraci
    4. Legi privitoare la dreptate
    5. Legea darului de mancare (Levitic 6)
    6. Legea jertfei de Ispasire
    7. Legea jertfei pentru vina . Levitic 7
    8. Levitic 11,..Legea alimentatiei , cea care prevede ce este bun de mancare si ce nu,..Levitic 11:46
    9. apoi, mai era legea taierii imprejur !,..si multe altele .

    Acolo unde ai vazut tu scris , ca cine pazeste toata legea si greseste in una se face vinovat de toate, Iacov 2:10-11, este vorba de cele zece porunci, nu de toate celelalte legi din care am enumerat cateva mai inainte. Acest fapt este confirmat in versetul 11 , unde Pavel spune, Caci Cel ce a zis sa nu preacurvesti (porunca 7)..a zis si,,sa nu furi ! (porunca 8),..dar fii atent ,,desteptule’’, ca Acelasi Dumnezeu a zis si,..Adu-ti aminte de ziua a saptea ,..sa nu faci nici o lucrare in ea, etc, etc(PORUNCA 4 ) !..Iar Iacov aici vorbeste despre tine si despre altii ca tine , care zic ca pazesc poruncile lui Dumnezeui , dar calca cel putin una dintre ele ! Tu si altii ca tine sunt incriminati de versetul acesta, caci voi sunteti care nu paziti porunca Sabatului in ziua stabilita de Dumnezeu in ziua a saptea, si astfel, gresind in una , va faceti vinovati de toate !

    • 23 posts
    December 20, 2012 2:06 PM EET
    fartiilor nu va mai confruntati cu cine este mai destept... si lasati k Biblia sa vorbeasca... nici cel fara minte nu se rataceste pe calea lui D-zeu
  • December 20, 2012 2:07 PM EET

    ...pentru Daniel...

    Se pare ca te-ai cam aprins..asa e adevarul doare,Legea lui Dumnezeu este un intreg si nu putem noi oamenii cioparti din ea.Cat despre ce ai scris tu"desteptule" multumesc ca recunosti insa ai calcat ce spune Isus in Evg.dupa Marcu 12:30-31 ,asa ca grija mare.


    This post was edited by Deleted Member at December 20, 2012 2:10 PM EET
    • 400 posts
    December 20, 2012 2:25 PM EET

    Scuze, ..dar daca si dupa aceste versete evidente nu intelegi ca sunt mai multe tipuri de lege,.. nu prea mai am ce comenta!

    Chestia cu ..adevarul doare , intradevar asa e ,..dar tie ti se aplica !. Pune mana si invata Sfanta Scriptura si nu incerca sa orbesti omul in ochi,.. In Evanghelie, prin proverbe, scrie ceva despre unii , o categorie de oameni care, mai bine ar tacea decat sa vorbeasca , asa ar trece mai destepti decat ar vorbi , intelegi ?


    This post was edited by Daniel Oprita at December 20, 2012 2:26 PM EET
    • 400 posts
    December 20, 2012 2:33 PM EET
    Cunosc bine contextul in care nu trebuie sa faci pe fratele tau prost, dar daca nu intelege nici cand ii dai mura in gura, si nici macar nu tace si vrea sa arate ca e destept, atunci ,,prietene''..prostia este la ea acasa !
    Si apropo' fratii mei sunt cei care asculta si implinesc Cuvantul in totalitate, nu cei care lupta impotriva lui . Stii tu ca lupta impotriva poruncii lui Dumnezeu este insuflata de Satana ? Stii tu ca ori de cate ori vorbesti si lupti impotriva Sabatului, care este una din cele zece, esti inspirat de Satana ? Si pretinzi ca esti fratele meu ? Sau prietenul Meu ? Ai grije,atata spun, .. si toti ceilalti, bagati bine de seama ce spuneti si ce sustineti, caci cine lupta impotriva legilor lui Dumnezeu , lupta impotriva lui Dumnezeu Insusi !
  • June 9, 2013 9:10 PM EEST

    Decalogul este o Lege perfecta emanata dintr-un Dumnezeu desavarsit.

    Hai sa lasam Biblia sa ne vorbeasca...


    11. Daca, dar, desavarsirea ar fi fost cu putinta prin preotia levitilor - caci sub preotia aceasta a primit poporul Legea - ce nevoie mai era sa se ridice un alt preot "dupa randuiala lui Melhisedec", si nu dupa randuiala lui Aaron?

    12. Pentru ca, odata schimbata preotia, trebuia numaidecat sa aiba loc si o schimbare a Legii.

    13. In adevar, Acela despre care sunt zise aceste lucruri face parte dintr-o alta semintie, din care nimeni n-a slujit altarului.

    14. Caci este vadit ca Domnul nostru a iesit din Iuda, semintie despre care Moise n-a zis nimic cu privire la preotie.

    15. Lucrul acesta se face si mai luminos cand vedem ridicandu-se, dupa asemanarea lui Melhisedec, un alt preot,

    16. pus nu prin legea unei porunci pamantesti, ci prin puterea unei vieti nepieritoare.

    17. Fiindca iata ce se marturiseste despre El: "Tu esti Preot in veac, dupa randuiala lui Melhisedec".

    18. Astfel, pe de o parte, se desfiinteaza aici o porunca de mai inainte, din pricina neputintei si zadarniciei ei -

    19. caci Legea n-a facut nimic desavarsit - si, pe de alta, se pune in loc o nadejde mai buna, prin care ne apropiem de Dumnezeu.


    Asa ca Legea, negresit, este sfanta, si porunca este sfanta, dreapta si buna.


    Hai sa-l punem si pe asta inapoi in context... nu e frumos sa scoatem afara de unde e pus.

     

    6. Dar acum, am fost izbaviti de Lege si suntem morti fata de Legea aceasta care ne tinea robi, pentru ca sa slujim lui Dumnezeu intr-un duh nou, iar nu dupa vechea slova.

    7. Deci ce vom zice? Legea este ceva pacatos? Nicidecum! Dimpotriva, pacatul nu l-am cunoscut decat prin Lege. De pilda, n-as fi cunoscut pofta, daca Legea nu mi-ar fi spus: "Sa nu poftesti!"

    8. Apoi pacatul a luat prilejul si a facut sa se nasca in mine, prin porunca, tot felul de pofte; caci fara Lege, pacatul este mort.

    9. Odinioara, fiindca eram fara Lege, traiam; dar, cand a venit porunca, pacatul a inviat, si eu am murit.

    10. Si porunca, ea, care trebuia sa-mi dea viata, mi-a pricinuit moartea.

    11. Pentru ca pacatul a luat prilejul, prin ea m-a amagit, si prin insasi porunca aceasta m-a lovit cu moartea.

    12. Asa ca Legea, negresit, este sfanta, si porunca este sfanta, dreapta si buna.


    S-a cam dus ideea ta o data cu punerea versetului inapoi de unde a fost scos.

    • 67 posts
    June 28, 2013 12:46 PM EEST

    Daniel Oprita ....am mai gasit scris si in alt loc ca Dumnezeu nu a iertat prima pereche de oameni ( Adam& Eva ) asa cum scrii si tu la inceputul acestui "articol". Mi se pare interesanta aceasta afirmatie care nu este fondata pe nimic Biblic ....ba mai mult eu vad in Geneza ca Dumnezeu dupa ce omul a cazut in greseala/pacat , Le-a facut haine si Le-a purtat de grija in continuare....ori asta arata ca acolo a existat iertare  ( sa nu uitam ce a zis Eva atunci cind  a nascut pe Set, ori asta mie imi arata clar ca prima pereche inca mai aveau credinta in Dumnezeu si inca IL cinsteau in viata lor, doar oameni care inca mai cred in El ar putea sa zica " cu ajutorul lui Dumnezeu "  )...cel putin mie asta imi arata. Adam&Eva a vorbit copiilor lor despre Dumnezeu, dovada sunt jertfele pe care copii lor le aduc inaintea lui Dumnezeu ( sunt unii care sustin ca Adam & Eva au fost niste parinti care nu au vorbit copiilor despre Dumnezeu, total fals din punctul meu de vedere ). Deci ideea ca prima pereche nu a fost iertata mi se pare o aiureala ..... doar daca imi aduceti voi o alta dovada ca este corecta poate ? Cit priveste Sabatul , da este corect , Decalogul este si ramine vesnic ( vesnic = atita timp cit exista acest pamint si acest cer vechi - desi in Isaia 66 arata ca Sabatul va fi si in vesnicie). Cei care se indoiesc de acest lucru ar fi bine sa citeasca mai atent Biblia si sa nu mai umble sa insele oamenii. Iar cit priveste pe Liviu - nu mi-ai putut dovedi ca tu ai dreptate nici pe alte site-uri , inca astept dovada ca Sabatul si Decalogul este anulat de Yashua HaMashia, poti sa-mi aduci dovada ?

    Fiti binecuvintati cu intelepciunea si priceperea Lui !


    This post was edited by Paul Olar at June 28, 2013 12:51 PM EEST
    • 400 posts
    June 28, 2013 12:56 PM EEST
    Paul Olar said:

    Daniel Oprita ....am mai gasit scris si in alt loc ca Dumnezeu nu a iertat prima pereche de oameni ( Adam& Eva ) asa cum scrii si tu la inceputul acestui "articol". Mi se pare interesanta aceasta afirmatie care nu este fondata pe nimic Biblic ....ba mai mult eu vad in Geneza ca Dumnezeu dupa ce omul a cazut in greseala/pacat , Le-a facut haine si Le-a purtat de grija in continuare....ori asta arata ca acolo a existat iertare  ( sa nu uitam ce a zis Eva atunci cind  a nascut pe Set, ori asta mie imi arata clar ca prima pereche inca mai aveau credinta in Dumnezeu si inca IL cinsteau in viata lor, doar oameni care inca mai cred in El ar putea sa zica " cu ajutorul lui Dumnezeu "  )...cel putin mie asta imi arata. Adam&Eva a vorbit copiilor lor despre Dumnezeu, dovada sunt jertfele pe care copii lor le aduc inaintea lui Dumnezeu ( sunt unii care sustin ca Adam & Eva au fost niste parinti care nu au vorbit copiilor despre Dumnezeu, total fals din punctul meu de vedere ). Deci ideea ca prima pereche nu a fost iertata mi se pare o aiureala ..... doar daca imi aduceti voi o alta dovada ca este corecta poate ? Cit priveste Sabatul , da este corect , Decalogul este si ramine vesnic ( vesnic = atita timp cit exista acest pamint si acest cer vechi - desi in Isaia 66 arata ca Sabatul va fi si in vesnicie). Cei care se indoiesc de acest lucru ar fi bine sa citeasca mai atent Biblia si sa nu mai umble sa insele oamenii. Iar cit priveste pe Liviu - nu mi-ai putut dovedi ca tu ai dreptate nici pe alte site-uri , inca astept dovada ca Sabatul si Decalogul este anulat de Yashua HaMashia, poti sa-mi aduci dovada ?

    Fiti binecuvintati cu intelepciunea si priceperea Lui !

     

    Paul, materialul acesta nu este scris de mine, dar sustin idea ca prima pereche nu a fost iertata in sensul ca nu au mai fost lasati in Eden. Toti stim ca au fost izgoniti din acea gradina frumoasa !

    Sper sa intelegi sensul care a fost folosit atat de autorul articolului cat si de mine.

  • June 28, 2013 9:28 PM EEST

    Paul, la toate topicurile raspunsul meu e ultimul... te rog sa imi arati si mie unde nu ti-am putut arata cu Biblia ceva referitor la Sabat?

     

    inca astept dovada ca Sabatul si Decalogul este anulat de Yashua HaMashia, poti sa-mi aduci dovada ?


    Sigur. Fii atent aici, iti dau 5 pasaje care arata asta, nu versete scoase din context. Pentru ca sunt contexte care arata asta, scrierile vor fi putin mai lungi.


    1.

    Sa luam, dar, bine seama, ca atata vreme cat ramane in picioare fagaduinta intrarii in odihna Lui, niciunul din voi sa nu se pomeneasca venit prea tarziu. Caci si noua ni s-a adus o veste buna ca si lor; dar lor Cuvantul care le-a fost propovaduit, nu le-a ajutat la nimic, pentru ca n-a gasit credinta la cei ce l-au auzit. Pe cand noi, fiindca am crezut, intram in "odihna" despre care a vorbit El cand a zis: "Am jurat in mania Mea ca nu vor intra in odihna Mea!" Macar ca lucrarile Lui fusesera ispravite inca de la intemeierea lumii. Caci intr-un loc a vorbit astfel despre ziua a saptea: "Dumnezeu S-a odihnit in ziua a saptea de toate lucrarile Lui." Si aici este zis iarasi: "Nu vor intra in odihna Mea!" Deci, fiindca ramane ca sa intre unii in odihna aceasta si pentru ca aceia carora li s-a vestit intai vestea buna n-au intrat in ea, din pricina neascultarii lor, El hotaraste din nou o zi: "astazi" - zicand, in David, dupa atata vreme, cum s-a spus mai sus: "Astazi, daca auziti glasul Lui, nu va impietriti inimile!" Caci, daca le-ar fi dat Iosua odihna, n-ar mai vorbi Dumnezeu dupa aceea de o alta zi. Ramane, dar, o odihna ca cea de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu. Fiindca cine intra in odihna Lui se odihneste si el de lucrarile lui, cum S-a odihnit Dumnezeu de lucrarile Sale. Sa ne grabim, dar, sa intram in odihna aceasta, pentru ca nimeni sa nu cada in aceeasi pilda de neascultare.

     

    2. 

    Daca, dar, desavarsirea ar fi fost cu putinta prin preotia levitilor - caci sub preotia aceasta a primit poporul Legea - ce nevoie mai era sa se ridice un alt preot "dupa randuiala lui Melhisedec", si nu dupa randuiala lui Aaron? Pentru ca, odata schimbata preotia, trebuia numaidecat sa aiba loc si o schimbare a Legii. In adevar, Acela despre care sunt zise aceste lucruri face parte dintr-o alta semintie, din care nimeni n-a slujit altarului. Caci este vadit ca Domnul nostru a iesit din Iuda, semintie despre care Moise n-a zis nimic cu privire la preotie. Lucrul acesta se face si mai luminos cand vedem ridicandu-se, dupa asemanarea lui Melhisedec, un alt preot, pus nu prin legea unei porunci pamantesti, ci prin puterea unei vieti nepieritoare. Fiindca iata ce se marturiseste despre El: "Tu esti Preot in veac, dupa randuiala lui Melhisedec". Astfel, pe de o parte, se desfiinteaza aici o porunca de mai inainte, din pricina neputintei si zadarniciei ei - caci Legea n-a facut nimic desavarsit - si, pe de alta, se pune in loc o nadejde mai buna, prin care ne apropiem de Dumnezeu. Si, fiindca lucrul acesta nu s-a facut fara juramant - caci, pe cand levitii se faceau preoti fara juramant, Isus S-a facut Preot prin juramantul Celui ce I-a zis: "Domnul a jurat si nu Se va cai: "Tu esti Preot in veac, dupa randuiala lui Melhisedec" - prin chiar faptul acesta, El S-a facut chezasul unui legamant mai bun. Mai mult, acolo au fost preoti in mare numar, pentru ca moartea ii impiedica sa ramana pururi.

     

    3. 

    Dar, acum, Hristos a capatat o slujba cu atat mai inalta cu cat legamantul al carui mijlocitor este El, e mai bun, caci este asezat pe fagaduinte mai bune. In adevar, daca legamantul dintai ar fi fost fara cusur, n-ar mai fi fost vorba sa fie inlocuit cu un al doilea. Caci, ca o mustrare a zis Dumnezeu lui Israel: "Iata, vin zile, zice Domnul, cand voi face cu casa lui Israel si cu casa lui Iuda un legamant nou; nu ca legamantul pe care l-am facut cu parintii lor, in ziua cand i-am apucat de mana, ca sa-i scot din tara Egiptului. Pentru ca n-au ramas in legamantul Meu, si nici Mie nu Mi-a pasat de ei, zice Domnul. Dar iata legamantul pe care-l voi face cu casa lui Israel, dupa acele zile, zice Domnul: voi pune legile Mele in mintea lor si le voi scrie in inimile lor; Eu voi fi Dumnezeul lor, si ei vor fi poporul Meu. Si nu vor mai invata fiecare pe vecinul sau pe fratele sau, zicand: "Cunoaste pe Domnul!", caci toti Ma vor cunoaste, de la cel mai mic pana la cel mai mare dintre ei. Pentru ca le voi ierta nelegiuirile si nu-Mi voi mai aduce aminte de pacatele si faradelegile lor." Prin faptul ca zice: "un nou legamant", a marturisit ca cel dintai este vechi; iar ce este vechi, ce a imbatranit, este aproape de pieire.

     

    4.

    Caci, daca sangele taurilor si al tapilor si cenusa unei vaci, stropita peste cei intinati, ii sfinteste si le aduce curatarea trupului, cu cat mai mult sangele lui Hristos, care, prin Duhul cel vesnic, S-a adus pe Sine insusi jertfa fara pata lui Dumnezeu, va va curata cugetul vostru de faptele moarte, ca sa slujiti Dumnezeului celui Viu! Si tocmai de aceea este El Mijlocitorul unui legamant nou, pentru ca, prin moartea Lui pentru rascumpararea din abaterile faptuite sub legamantul dintai, cei ce au fost chemati sa capete vesnica mostenire care le-a fost fagaduita. In adevar, acolo unde este un testament, trebuie neaparat sa aiba loc moartea celui ce l-a facut. Pentru ca un testament nu capata putere decat dupa moarte. N-are nicio putere cata vreme traieste cel ce l-a facut. De aceea si intaiul legamant n-a fost sfintit fara sange. Si intr-adevar, Moise, dupa ce a rostit inaintea intregului norod toate poruncile Legii, a luat sange de vitei si de tapi, cu apa, lana stacojie si isop, a stropit cartea si tot norodul si a zis: "Acesta este sangele legamantului care a poruncit Dumnezeu sa fie facut cu voi."

     

    5. Si un pasaj in care "apare" si Decalogul si Sabatul:

    Atunci s-a apropiat de Isus un om si I-a zis: "Invatatorule, ce bine sa fac, ca sa am viata vesnica?" El i-a raspuns: "De ce ma intrebi: "Ce bine?" Binele este Unul singur. Dar daca vrei sa intri in viata, pazeste poruncile." "Care?", I-a zis el. Si Isus i-a raspuns: "Sa nu ucizi; sa nu preacurvesti; sa nu furi; sa nu faci o marturisire mincinoasa; sa cinstesti pe tatal tau si pe mama ta"; si: "Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti." Tanarul I-a zis: "Toate aceste porunci le-am pazit cu grija din tineretea mea; ce-mi mai lipseste?" "Daca vrei sa fii desavarsit", i-a zis Isus, "du-te de vinde ce ai, da la saraci si vei avea o comoara in cer! Apoi vino si urmeaza-Ma."

     

    Te las pe tine sa vezi ce porunci a inlocuit Isus cu a doua "Sa iubesti pe aproapele tau"...

    Sabatul face parte din Lege, toata ziua. Si daca nu vrei sa accepti asta, ai mai sus si pasaje care nu vorbesc despre Lege.

    Alte nelamuriri mai ai? Ca doresc si eu sa te intreb unde e poruncit Sabatul si unde scrie ca neamurile trebuie sa il tina. Dar mie daca imi zici, imi zici din NT ca eu sunt sub Har. Toate argumentele mele cara arata ca Sabatul nu e ce ziceti voi vin din Har si de acolo doresc sa-mi arati si tu ca eu - neam trebuie sa tin Sabatul.

    • 67 posts
    June 29, 2013 11:05 AM EEST

    Stai asa Liviu , tu vi la mine cu versete care nu au nici o legatura cu Sabatul , si in acelasi timp imi ceri mie sa nu aduc argumente care au legatura cu Sabatul ?  Si ce ai vrea sa nascocesc eu versete care sa aiba legatura cu Sabatul ? 

          "

    1.

    Sa luam, dar, bine seama, ca atata vreme cat ramane in picioare fagaduinta intrarii in odihna Lui, niciunul din voi sa nu se pomeneasca venit prea tarziu. Caci si noua ni s-a adus o veste buna ca si lor; dar lor Cuvantul care le-a fost propovaduit, nu le-a ajutat la nimic, pentru ca n-a gasit credinta la cei ce l-au auzit. Pe cand noi, fiindca am crezut, intram in "odihna" despre care a vorbit El cand a zis: "Am jurat in mania Mea ca nu vor intra in odihna Mea!" Macar ca lucrarile Lui fusesera ispravite inca de la intemeierea lumii. Caci intr-un loc a vorbit astfel despre ziua a saptea: "Dumnezeu S-a odihnit in ziua a saptea de toate lucrarile Lui." Si aici este zis iarasi: "Nu vor intra in odihna Mea!"Deci, fiindca ramane ca sa intre unii in odihna aceasta si pentru ca aceia carora li s-a vestit intai vestea buna n-au intrat in ea, din pricina neascultarii lor,El hotaraste din nou o zi: "astazi" - zicand, in David, dupa atata vreme, cum s-a spus mai sus: "Astazi, daca auziti glasul Lui, nu va impietriti inimile!" Caci, daca le-ar fi dat Iosua odihna, n-ar mai vorbi Dumnezeu dupa aceea de o alta ziRamane, dar, o odihna ca cea de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu. Fiindca cine intra in odihna Lui se odihneste si el de lucrarile lui, cum S-a odihnit Dumnezeu de lucrarile Sale. Sa ne grabim, dar, sa intram in odihna aceasta, pentru ca nimeni sa nu cada in aceeasi pilda de neascultare."

    Daca ai citi atent si daca ai asculta si predici pe acest subiect , predici de la pastorii penticostali sau baptisti ( nu adventisti ) ai vedea ca acest text este despre pocainta si nu despre Sabat. Iar cit priveste : 

          " Ramane, dar, o odihna ca cea de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu"

    Daca ai citi textul in original ai gasi altfel scris , si anume :

    " Iata dara, au ramas sarbarea simbatei narodului lui Dumnezau."

    acesta este versetul din Evrei 4:9 din Biblia scrisa in 1688 la Bucuresti daca nu ma insel ( prima Biblie scrisa in intregime in limba romana ) De ce e azi diferit tradus acest text in traducerea lui Cornilescu ? intreaba-l pe el te rog ....dar nu talmaci versetele cum vrei tu ci cauta originalul. Daca nici asta nu e indeajuns , citeste traducerile in limba engleza si ai sa vezi si acolo cum sta scris.

        "

    2. 

    Daca, dar, desavarsirea ar fi fost cu putinta prin preotia levitilor - caci sub preotia aceasta a primit poporul Legea - ce nevoie mai era sa se ridice un alt preot "dupa randuiala lui Melhisedec", si nu dupa randuiala lui Aaron? Pentru ca,odata schimbata preotia, trebuia numaidecat sa aiba loc si o schimbare a Legii. In adevar, Acela despre care sunt zise aceste lucruri face parte dintr-o alta semintie, din care nimeni n-a slujit altarului. Caci este vadit ca Domnul nostru a iesit din Iuda, semintie despre care Moise n-a zis nimic cu privire la preotie. Lucrul acesta se face si mai luminos cand vedem ridicandu-se, dupa asemanarea lui Melhisedec, un alt preot, pus nu prin legea unei porunci pamantesti, ci prin puterea unei vieti nepieritoare. Fiindca iata ce se marturiseste despre El: "Tu esti Preot in veac, dupa randuiala lui Melhisedec". Astfel, pe de o parte, se desfiinteaza aici o porunca de mai inainte, din pricina neputintei si zadarniciei ei - caci Legea n-a facut nimic desavarsit - si, pe de alta, se pune in loc o nadejde mai buna, prin care ne apropiem de Dumnezeu. Si, fiindca lucrul acesta nu s-a facut fara juramant - caci, pe cand levitii se faceau preoti fara juramant, Isus S-a facut Preot prin juramantul Celui ce I-a zis: "Domnul a jurat si nu Se va cai: "Tu esti Preot in veac, dupa randuiala lui Melhisedec" - prin chiar faptul acesta, El S-a facut chezasul unui legamant mai bun. Mai mult, acolo au fost preoti in mare numar, pentru ca moartea ii impiedica sa ramana pururi."

    Despre ce lege scrie aici ? nu este cumva despre legea preotiei? mie cel putin asa mi se pare ca este si nici decum despre legea Sabatului .... daca totusi s-a schimbat legea asa cum sustii tu , cum se face ca legea curviei, a furtului, a inchinarii la un singur Dumnezeu , a nu-ti face chip cioplit, toate acele legi din Decalog care sunt inca practicate , deci cum se face ca toate aceste nu sunt anulate prin asa zisa noua lege de care amintesti tu ...ci doar legea Sabatului care daca citesti atent este o lege vesnica pastrata in timp ? Yashua zice la un moment dat : Daca ma iubiti veti pazi poruncile Tatalui Meu ....care sunt aceste porunci ? Ce porunci a dat Yashua ? Sa-L iubesti pe Dumnezeul tau cu toata inima ta .... iar a doua porunca : sa-l iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti ....stii ca prima porunca este o porunca luata din Deuteronom 10:12,13 ? Daca citesti atent vers 13 o s avezi clar ce cere acolo ....SA PAZESTI PORUNCILE SI LEGILE DOMNULUI DUMNEZEULUI TAU . Ramine ceva de comentat aici ? 

       "Dar, acum, Hristos a capatat o slujba cu atat mai inalta cu cat legamantul al carui mijlocitor este El, e mai bun, caci este asezat pe fagaduinte mai bune. In adevar, daca legamantul dintai ar fi fost fara cusur, n-ar mai fi fost vorba sa fie inlocuit cu un al doilea. Caci, ca o mustrare a zis Dumnezeu lui Israel: "Iata, vin zile, zice Domnul, cand voi face cu casa lui Israel si cu casa lui Iuda un legamant nou; nu ca legamantul pe care l-am facut cu parintii lor, in ziua cand i-am apucat de mana, ca sa-i scot din tara Egiptului. Pentru ca n-au ramas in legamantul Meu, si nici Mie nu Mi-a pasat de ei, zice Domnul. Dar iata legamantul pe care-l voi face cu casa lui Israel, dupa acele zile, zice Domnul: voi pune legile Mele in mintea lor si le voi scrie in inimile lor; Eu voi fi Dumnezeul lor, si ei vor fi poporul Meu. Si nu vor mai invata fiecare pe vecinul sau pe fratele sau, zicand: "Cunoaste pe Domnul!", caci toti Ma vor cunoaste, de la cel mai mic pana la cel mai mare dintre ei. Pentru ca le voi ierta nelegiuirile si nu-Mi voi mai aduce aminte de pacatele si faradelegile lor." Prin faptul ca zice: "un nou legamant", a marturisit ca cel dintai este vechi; iar ce este vechi, ce a imbatranit, este aproape de pieire."

    Ia fi atent la ce zice aici :

    "Dar iata legamantul pe care-l voi face cu casa lui Israel, dupa acele zile, zice Domnul: voi pune legile Mele in mintea lor si le voi scrie in inimile lor; Eu voi fi Dumnezeul lor, si ei vor fi poporul Meu."

    Legamintul pe care IL face El cu casa lui Israel este : voi pune legile Mele in mintea lor si le voi scrie in inimile lor; despre ce legi vorbeste aici ? Vrei sa intelegi ca legamintul nou nu este altceva decit aceleasi legi ( aici ma ref la Decalog NU la legile jertfelor ) pe care El le-a dat de la creatie si care vor exista pina la sfirsit.

    SI INCA CEVA :

    "Prin faptul ca zice: "un nou legamant", a marturisit ca cel dintai este vechi; iar ce este vechi, ce a imbatranit, este aproape de pieire."

    Fi atent cum scrie despre legamintul vechi : APROAPE de pieire SI NU ANULAT ....Iar Yashua zice clar : atita timp cit cerul si pamintul va exista ....cum e frate ? Deci vrei sa intelegi ca legamintul vechi ( Decalogul ) nu este si nici nu va fi anulat atita timp cit cerul si pamintul vor sta in picioare ? 

    La punctul 4 nu am ce comenta , da intradevar singele tapilor si a animalelor in general nu au putut da siguranta mintuirii , tocmai de aia a fost necesar ca Fiul sa vina sa moara ( sa-si verse singele ) pt omenire...dar nu sa anuleze ceva despre care inclusiv El insusi vorbeste in Evanghelii....cu singele LUI ne-a spalat pe noi .

    "

    5. Si un pasaj in care "apare" si Decalogul si Sabatul:

    Atunci s-a apropiat de Isus un om si I-a zis: "Invatatorule, ce bine sa fac, ca sa am viata vesnica?" El i-a raspuns: "De ce ma intrebi: "Ce bine?" Binele este Unul singur. Dar daca vrei sa intri in viata, pazeste poruncile." "Care?", I-a zis el. Si Isus i-a raspuns: "Sa nu ucizi; sa nu preacurvesti; sa nu furi; sa nu faci o marturisire mincinoasa; sa cinstesti pe tatal tau si pe mama ta"; si: "Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti." Tanarul I-a zis: "Toate aceste porunci le-am pazit cu grija din tineretea mea; ce-mi mai lipseste?" "Daca vrei sa fii desavarsit", i-a zis Isus, "du-te de vinde ce ai, da la saraci si vei avea o comoara in cer! Apoi vino si urmeaza-Ma."

    In primul rind nu apare Sabatul ci anumite porunci ( legi ) din Decalog in acest text , in al doilea rind : conform a ceea ce vrei tu sa arati inseamna ca toti infractorii de fapt nu fac nici o greseala pt ca la urma urmei nu tinerea poruncilor ( legilor ) din Decalog e important ci doar milostenia facuta saracilor ....deci eu pot fura sau ucide, curvi etc , dar adac voi da saracilor atunci voi fi considerat sfint, asta vrei tu sa zici ? Tu nu vezi ca Yashua nu zice : sa nu mai ti toate acele porunci ci doar sa dai la saraci ? Ce zice El ? 

    "Dar daca vrei sa intri in viata, pazeste poruncile." "Care?", I-a zis el. Si Isus i-a raspuns: "Sa nu ucizi; sa nu preacurvesti; sa nu furi; sa nu faci o marturisire mincinoasa; sa cinstesti pe tatal tau si pe mama ta"; si: "Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti."

    Cum zice ? DACA VREI SA INTRI IN VIATA PAZESTE PORUNCILE ? Pai conform tie nu mai exista porunci ca vechiul legamint ( Decalogul ) a fost inlocuit cu Har-ul deci nu mai trebuie tinut .....ori conform Fiului lui Hashem ( Dumnezeu ) CA SA INTRI IN VIATA TREBUIE SA PAZESTI PORUNCILE SI PE LINGA ELE SA FACI SI BINE SARACILOR ....desi asta nu e o porunca noua ( ajutorarea saracilor ) , din cite stiu eu e trecuta si in VT unde scrie sa ajuti vaduvele , orfanii si pe saracii poporului tau ....deci frate cum stam ? 

    Despre Sabat nici macar nu era o discutie de indoiala in acel context si stii de ce ? Pt ca in Israel nu se concepea calcarea zilei de odihna pe care Hashem a sfintit-o ( pus-o deoparte ) si a poruncit sa fie tinuta din generatie in generatie .

    Si inca o intrebare : Nu ti se pare ciudat ca Pavel pe care tu il citezi atit de infocat tine-a Sabatul chiar daca el traia in Har ? Si nu doar el ci si ceilalti apostoli , ucenici , crestini din acea vreme ....abia in 366 in Laodiceea s-a schimbat porunca a 4-a de catre oameni si nu de catre Fiul Lui Hashem. Cum se face ca pina atunci ucenicii lui Yashua nu puneau la indoiala ziua de Sabat ?

    Ia citeste ce scrie Cel ce este Da si Amin despre biserica din Laodiceea :

    "

    14. Ingerului Bisericii din Laodiceea scrie-i: "Iata ce zice Cel ce este Amin, Martorul credincios si adevarat, Inceputul zidirii lui Dumnezeu:

     

    15. "Stiu faptele tale: ca nu esti nici rece, nici in clocot. O, daca ai fi rece sau in clocot!

     

    16. Dar, fiindca esti caldicel, nici rece, nici in clocot, am sa te vars din gura Mea."

    Conform acestor versete ( si poti continua sa citesti despre aceasta biserica in apocalipsa ) poti intelege destul de bine ce fel de consiliu bisericesc era in Laodiceea , deci sa nu te miri cum de au indraznit sa schimbe o porunca vesnica data de insusi Cel care a creat totul .

    Nu sunt pe placul tau raspunsurile date ? Nu am ce face frate decit sa zic ceea ce ma invata Hashem prin Cuvintul Sau ...si nu ce ma invata oamenii prin adunari. Poate daca crestinii s-ar preocupa mai mult de studiul Biblic CU DUMNEZEU si nu cu oamenii , ar intelege si ei mai bine ce si cum cu Decalogul .... Fi binecuvintat 

     


     

     

    • 67 posts
    June 29, 2013 11:39 AM EEST
    Daniel Oprita said:

     

    Paul, materialul acesta nu este scris de mine, dar sustin idea ca prima pereche nu a fost iertata in sensul ca nu au mai fost lasati in Eden. Toti stim ca au fost izgoniti din acea gradina frumoasa !

    Sper sa intelegi sensul care a fost folosit atat de autorul articolului cat si de mine.

    Da in sensul asta e real , au fost izgoniti din Eden .... insa stii prea bine ca nu se putea ca ei sa mai stea acolo , erau "necurati" datorita greselii pe care au facut-o ...ori in Eden nu se poate intra "necurat" ...cind zic necurat ma ref la pacatos 

  • June 29, 2013 12:58 PM EEST

    Au perfecta legatura cu Sabatul, legamantul si Legea, tot ce compune VT.

     

    1. Eu nu am talmacit deloc insa ce ma amuza e ca voi mergeti in toate Bibliile si va alegeti ce va place. Daca nu e buna Cornilescu atunci de ce nu va faceti si voi una ca martorii? Cum vine asta, iei din Cornilescu ce iti place, pasaje intregi zici ca nu sunt traduse bine si te duci in alte traduceri... pai ce-i asta? Eu ma duc prin budism sa-mi iau argumentele vorbirii in limbi, ma duc in hinduism sa explic originile universului si la mormoni alte minciuni? Nu nene, eu tot ce scriu, scriu din Cornilescu, asta e Biblia adoptata de confesiunea mea si a ta si nu cea a ortodocsilor, nici cea a martorilor lui Yehova si nici una alta.
    Eu n-am nevoie de alte traduceri sa-mi sustin invataturile iar daca invataturile tale au nevoie de traduceri de la alte confesiuni, imi pare rau pentru tine.
    Argumentul 1 ramane si arata schimbarea.

     

    2.
    Nu prietene, textul e clar: daca s-a schimbat preotia, nu trebuie si o schimbare a Legii? Ba da. Lege in care e si Sabatul si cele 10 porunci si jertfele. Tot.

     

    3.

    Daca dupa tine un legamant nou are aceleasi legi ca cele vechi... sunt de prisos comentariile.
    Textul nu lasa loc de nici o interpretare. Ce scrie aia scrie si nu alte rastalmaciri.

     

    4.
    E cel mai concludent. Ce mai poti zice? Nimic. Alte traduceri n-ai cautat?

     

    5.
    Aici apare Sabatul prin lipsa lui. Nu-i zice Isus de nici un Sabat, de nici o mancare si de nimic altceva. Asta-i noul legamant, unul moral. N-am indeles de unde restul deductiilor tale. Eu am dat ce scrie textul si textul e Da si Amin. Ce vine pe deasupra e de la satana. Mai citeste o data textul cand afirmi ca el zice doar de saraci.

    Ultima parte e deviatie de la cele 5 argumente si n-am sa o comentez aici.
    Eu am dat pasajele din Scriptura, tu ai venit cu interpretari si cu alte traduceri, eu nu-mi permit sa dau eu interpretari, las sa zica ce zice Biblia. Cand zice Lege schimbata e Lege schimbata, cand zice legamant schimbat e legamant schimbat, cand zice ca Isus desfiinteaza Sabatul asa ramane.
    Cum sa vin eu sa dau alte invataturi... as fi impostor.

     

    5 argumente care nerastalmacite stau in picioare 

  • June 29, 2013 1:00 PM EEST

    Deci pe langa faptul ca Biblia are pasaje intregi in care scrie mare cu rosu - SCHIMBARE nici n-aveti nici un verset macar care sa mi-l aduci si sa-mi arati: uite! aici iti este tie poruncit Sabatul. Nici unul macar.

    • 67 posts
    June 29, 2013 6:53 PM EEST

    Liviu ti-am adus nenumarate versete care arata clar ca Sabatul este real ...pe care dintre ele nu le accepti ? 

    "

    2. In ziua a saptea, Dumnezeu Si-a sfarsit lucrarea pe care o facuse; si in ziua a saptea S-a odihnit de toata lucrarea Lui pe care o facuse.

    3. Dumnezeu a binecuvantat ziua a saptea si a sfintit-o, pentru ca in ziua aceasta S-a odihnit de toata lucrarea Lui pe care o zidise si o facuse."

    intrebarea este : ai tu 1 verset in Biblie care sa arate ca Sabatul a fost oprit si in locul zilei de simbata s-a pus duminica ? 

    "1. Eu nu am talmacit deloc insa ce ma amuza e ca voi mergeti in toate Bibliile si va alegeti ce va place. Daca nu e buna Cornilescu atunci de ce nu va faceti si voi una ca martorii? Cum vine asta, iei din Cornilescu ce iti place, pasaje intregi zici ca nu sunt traduse bine si te duci in alte traduceri... pai ce-i asta? Eu ma duc prin budism sa-mi iau argumentele vorbirii in limbi, ma duc in hinduism sa explic originile universului si la mormoni alte minciuni? Nu nene, eu tot ce scriu, scriu din Cornilescu, asta e Biblia adoptata de confesiunea mea si a ta si nu cea a ortodocsilor, nici cea a martorilor lui Yehova si nici una alta.
    Eu n-am nevoie de alte traduceri sa-mi sustin invataturile iar daca invataturile tale au nevoie de traduceri de la alte confesiuni, imi pare rau pentru tine.
    Argumentul 1 ramane si arata schimbarea" 

    Eu nu aleg versete dintr-o biblie si pe urma ma duc la alta biblie , cum o faci tu , eu o citesc pe cea din engleza care e destul de clara in comparatie cu Cornilescu ..... da mai citesc si Cornilescu ca sa inteleg unde TU te impiedici.

    2.
    Nu prietene, textul e clar: daca s-a schimbat preotia, nu trebuie si o schimbare a Legii? Ba da. Lege in care e si Sabatul si cele 10 porunci si jertfele. Tot." 

     Tu intelegi ceea ce ai scris aici ? sau chiar crezi ce ai scris ? Tu sustii ca Decalogul este un fals , ca el nu mai este tinut ca de fapt a fura, curvi, ucide etc , toate astea sunt de fapt fara valoare si ca nu are importanta daca le incalci sau ba ...nu e de mirare ca traim intr-o lume atit de "libertina in Hristos", atiti curvari , mincinosi, hoti etc sunt in adunari ....ai curajul sa ma contrazici la asta ? nu prea cred. Stii de ce sunt atitia ? Pt simplu fapt ca sunt multi oameni ca si tine care sustin ca Harul acopera totul si acum suntem liberi in Hristos sa facem ce vrem , nu mai trebuie sa tinem Decalogul ca este expirat .....vai de capul vostru va fi la venirea Domnului pt ca invatati oamenii sa nu mai tina legea lui Dumnezeu. 

    "

    3.

    Daca dupa tine un legamant nou are aceleasi legi ca cele vechi... sunt de prisos comentariile. 
    Textul nu lasa loc de nici o interpretare. Ce scrie aia scrie si nu alte rastalmaciri."

    Da , un nou legamint poate avea exact aceleasi vechi reguli sau imbunatatite ...dar foarte rar un legamint isi uita regulile.Daca Dumnezeu a facut un legamint cu poporul lui in trecut , ai impresia ca va sterge acel legamint si va aduce un alt legamint nou prin care va calca legamintul vechi ? Eu nu gasesc asa in Biblie : gasesc ca scrie un legamint nou ....dar regulile sunt la fel cu cel vechi , ba mai mult , sunt imbunatatite. Nu vrei sa le vezi ? Nu e problema mea , este a ta, depinde viata ta vesnica de legea lui Dumnezeu ......harul ? nu-ti aduce absolut nimic in viata atita timp cit tu de fapt nu intelegi ce este harul . Iacov vorbeste clar despre credinta si fapte ori faptele ESTE IMPLINIREA LEGII ....chiar asa "orb" poti sa fii ?

    "

    5. Si un pasaj in care "apare" si Decalogul si Sabatul:

    Atunci s-a apropiat de Isus un om si I-a zis: "Invatatorule, ce bine sa fac, ca sa am viata vesnica?" El i-a raspuns: "De ce ma intrebi: "Ce bine?" Binele este Unul singur. Dar daca vrei sa intri in viata, pazeste poruncile." "Care?", I-a zis el. Si Isus i-a raspuns: "Sa nu ucizi; sa nu preacurvesti; sa nu furi; sa nu faci o marturisire mincinoasa; sa cinstesti pe tatal tau si pe mama ta"; si: "Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti." Tanarul I-a zis: "Toate aceste porunci le-am pazit cu grija din tineretea mea; ce-mi mai lipseste?" "Daca vrei sa fii desavarsit", i-a zis Isus, "du-te de vinde ce ai, da la saraci si vei avea o comoara in cer! Apoi vino si urmeaza-Ma."

    Asta era punctul 5 corect? ce este atit de neclar in ce am raspuns la acest punct incit sa zici :

    "N-am indeles de unde restul deductiilor tale. Eu am dat ce scrie textul si textul e Da si Amin. Ce vine pe deasupra e de la satana. Mai citeste o data textul cand afirmi ca el zice doar de saraci."

    Care deductii ? Scrie clar sau nu ca Domnul Isus a zis "Dar daca vrei sa intri in viata, pazeste poruncile" 

    Care porunci Liviu ?

    ""Sa nu ucizi; sa nu preacurvesti; sa nu furi; sa nu faci o marturisire mincinoasa; sa cinstesti pe tatal tau si pe mama ta"; si: "Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti." 

    Unde gasesti aceste porunci frate ? nu cumva in Decalog ? ia vezi cite porunci a amintit Domnul Isus acelui tinar ....sunt 5 din Decalog si 1 separat de decalog ....vrei sa zici ca El accepta cele 5 porunci din Decalog dar nu si celelalte 5 ? adica poti sa-ti faci chip cioplit , sa ai alti dumnezei , poti sa iai Numele lui Dumnezeu in desert , poti sa poftesti casa aproapelui tau si poti incalca si Sabatul ? Asta vrei sa zici frate ? woow 

          "Ultima parte e deviatie de la cele 5 argumente si n-am sa o comentez aici.
    Eu am dat pasajele din Scriptura, tu ai venit cu interpretari si cu alte traduceri, eu nu-mi permit sa dau eu interpretari, las sa zica ce zice Biblia"

    Tu ai dat pasaje din Scriptura , dar eu de unde am dat sau pasajele alea din Apocalipsa tu nu le ai in Biblia ta ?

    Interpretari la ce ? ca Pavel tinea Sabatul ? nu e o interpretare, este o certitudine.Nu crezi ? Citeste Biblia si vei vedea ca el tinea Sabatul .....ma acuzi pe mine de interpretari ....eu iti pot arata ca Pavel tine Sabatul , intrebarea este : poti tu sa-mi arati ca el nu tinea ziua de Sabat ?

          "Deci pe langa faptul ca Biblia are pasaje intregi in care scrie mare cu rosu - SCHIMBARE nici n-aveti nici un verset macar care sa mi-l aduci si sa-mi arati: uite! aici iti este tie poruncit Sabatul. Nici unul macar."

    Ia da-mi acel verset din Biblie unde scrie acel lucru.

    • 67 posts
    June 29, 2013 7:14 PM EEST

    Liviu daca te referi la Ioan 5 : 18 te inseli amarnic , acolo scrie ca a DEZLEGAT SABATUL nu L-a SCHIMBAT .....nu stiu dar in dictionarul meu exista o mare diferenta intre a dezlega ceva si a schimba ceva .... asa cum ziceam undeva mai sus a Dezlegat anumite reguli pe care iudeii le puneau pe umerii oamenilor in ziua de Sabat ...sau cu alte cuvinte El a adus Sabatul la forma originala data de Tatal in Geneza 2:2.

    Poti sa-mi zici ce este Dragostea ?.....hai ca e trecuta in Biblie ca sa nu zici ca te iau cu ceva ce nu e in Biblie .

  • June 29, 2013 11:37 PM EEST

    1. Nu te amagi singur, zici una si faci alta...

    2. Ca decalogul e un fals e afirmatia ta proprie si nu-mi apartine. Trebuie sa fii capabil sa faci diferenta intre desfiintat si schimbat. Daca ucenicii nu reluau poruncile, puteam afirma ca sunt liber de TOATE poruncile din Lege. Din fericire el le reia si le ridica la alt nivel (nici sa nu te uiti la o femeie, nici sa nu gandesti rau, sa nu vorbesti pe nimeni rau, etc.). Legea e schimbata.

    3. Cum ziceam, sunt de prisos comentariile cand Biblia zice schimbare si voi nu.

    4.

    5. Ce zici tu acolo sunt incluse in ultima porunca data de Isus. Cand ai sa-ti iubesti aproapele n-ai sa-i faci nici una din cele amintite de tine.

    Ai mai sus 5 argumente care arata schimbare. In VT era nevoie de 2-3 martori, eu am adus 5 martori.

    Inca astept versetul din Nout Testament in care imi e poruncit mie ca neam tinerea Sabatului... te faci ca ploua sau chiar nu exista? Nu-ti pierde timpul, l-am cautat si eu. Citeste Evrei, e lacrima de limpede in directia asta.